Дискримінація жінок у рекламі заборонена
Використання жіночого образу як «прикраси» в рекламі автосервісів, автомийок, ресторанів тощо – це не прояв креативності, а приклад дискримінації. Такий підхід принижує людську гідність, закріплює гендерні стереотипи та суперечить вимогам законодавства.
Закон України «Про рекламу» прямо забороняє дискримінацію за ознакою статі. Контроль за дотриманням цієї норми здійснює Держпродспоживслужба відповідно до статті 26 цього Закону. Реагуючи на звернення громадян і у тісній співпраці з громадськими організаціями, фахівці Держпродспоживслужби зупиняють поширення дискримінаційної реклами та притягують винних до відповідальності.
У 2024 році було накладено 63 штрафні санкції на загальну суму 181 тис. грн за розміщення дискримінаційної реклами за ознакою статі.
За словами заступника Голови Держпродспоживслужби Андрія Крейтора: «Завдяки злагодженій роботі з громадськістю та підвищенню суспільної уваги до проблеми, з початку 2025 року ми зафіксували лише 15 випадків порушень. Це свідчить про позитивну динаміку у формуванні більш відповідального рекламного середовища».
Реклама в сучасному суспільстві – це не лише комерційний інструмент, а важливий елемент культурного впливу. Вона формує уявлення про соціальні ролі, моделі поведінки та цінності. Саме тому бізнес, як замовник рекламного контенту, має усвідомлювати відповідальність за його зміст. Реклама повинна відображати повагу, підтримувати рівність і сприяти формуванню здорового соціального середовища.