Побутове обслуговування населення по-новому

  Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області нагадує, що з 22 червня 2023 року 01.02.24 3набрали чинності нові «Правила побутового обслуговування населення», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 р. № 614.
  Побутова послуга – вид господарської діяльності, що провадиться виконавцем за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих побутових потреб як в об’єкті надання побутових послуг, так і поза його межами.

  Правилами передбачено, що режим роботи об’єктів надання побутових послуг встановлюється виконавцем самостійно, крім об’єктів надання побутових послуг, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, режим роботи яких встановлюється виконавчими органами відповідних рад.
  У разі тимчасового припинення діяльності об’єкта надання побутових послуг, виконавець зобов’язаний інформувати споживача не менш як за три дні до тимчасового припинення діяльності, про дату та строк, протягом якого не буде провадитися діяльність.
  На фасаді об’єкта надання побутових послуг розміщується вивіска із зазначенням найменування виконавця, а біля входу - режим роботи.
  Виконавець зобов’язаний:
  • дотримуватися встановленого режиму роботи;
  • надавати споживачу необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про побутові послуги;
  • забезпечити відповідність об’єкта надання побутових послуг, обладнання та устаткування санітарним вимогам, вимогам з охорони праці та протипожежної безпеки;
  • забезпечити наявність нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання побутових послуг, технологічної документації на надання побутових послуг та дотримання їх вимог працівниками, які надають побутові послуги;
  • забезпечити підбір працівників з необхідним рівнем кваліфікації, додержання прав споживачів, установлених законодавством;
  • створювати умови для збереження прийнятих від споживача виробів та матеріалів та використовувати їх за призначенням;
  • попереджати споживача про зростання вартості побутової послуги;
  • дотримуватися строків виконання замовлення;
  • виконувати гарантійні зобов’язання щодо наданих побутових послуг;
  • забезпечити можливість використання електронних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за надані побутові послуги відповідно до законодавства.
  Обслуговування споживача здійснюється державною мовою, а на прохання споживача – мовою, прийнятною для сторін.
  В об’єкті надання побутових послуг на видному і доступному для споживача місці розташовується куточок споживача, де розміщуються:
  - найменування суб’єкта господарювання, адреса, номер телефону;
  - офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;
  - відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
  - перелік побутових послуг, що надаються; зразки матеріалів та виробів;
  - ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;
  - перелік категорій громадян, яким установлені пільги.
  У пунктах 20-29 Правил затверджені особливості надання найбільш популярних видів послуг, які будуть висвітлені у наступних публікаціях.
  Тож, якщо ваші права порушені – звертайтесь із заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надсилайте заяву зручним способом:
  - поштою,
  - електронною поштою – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,
  - через веб-сайт управління – https://vetif.gov.ua/activity-management/online-pruyomnaa.html.
  Контактний телефон управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами 0342-52-83-98.