Покупки через інтернет, за замовленням або поштою: переваги та недоліки

На сьогоднішній час є багато способів просування на ринок різноманітних товарів. Крім традиційних покупок у супермаркетах і торгових центрах, можна купувати товариввв43534534вавіава44 через мережу Інтернет.


 Однак, даний спосіб продажу товарів несе ряд прихованих потенційних небезпек отримання продукції, яка може не влаштовувати споживача в майбутньому. Саме дистанційні покупки виключають можливість безпосереднього ознайомлення споживача з товаром під час укладання договору купівлі-продажу.
 Дотримання споживачем наведених нижче порад убезпечить його від неприємних спогадів про власні покупки.
 До укладання договору купівлі-продажу споживач повинен мати інформацію про продавця даної продукції, а саме назва магазину, його юридичне підпорядкування, адресу (місцезнаходження).
 Оскільки споживач позбавлений можливості ознайомитися з товаром безпосередньо, то законодавство у сфері захисту прав споживачів встановлює особливі вимоги до продавця під час надання інформації про товар і додаткові права споживачів, недотримання яких з боку продавця, може стати підставою розірвання договору купівлі-продажу.
 До укладання договору купівлі-продажу споживачу повинна бути надана продавцем інформація:
- про адресу (місцезнаходження) продавця;
- про місце виготовлення товару;
- про повне фірмове найменування продавця (виробника);
- про основні споживчі властивості товару
- про ціну й про умови придбання товару;
- про доставку товару;
- про термін служби, термін придатності й гарантійний термін;
- про порядок оплати товару, а також про термін, протягом якого діє пропозиція.
Споживачам, крім інформації про товар, повинна бути надана інформація про порядок і терміни повернення товару.

Важливо. Повернення товару належної якості здійснюється за таких умов:
- у разі збереження товарного вигляду , споживчих властивостей товару;
- якщо є документ, який підтверджує факт і умови купівлі вказаного товару.
 Товар повинен бути повернений споживачем у незмінному стані і без втрат пошкоджень.
 Відсутність у споживача документа, який підтверджує факт і умови купівлі товару, не позбавляє його можливості посилатися на інші докази придбання товару в даного в даного продавця.

 Розрахунки у разі відмови споживача від товару.
Продавець повинен повернути споживачу гроші, сплачені ним за товар за винятком витрат продавця на доставку товару від споживача.
 Термін повернення – не більше 10 днів з дня пред’явлення споживачем відповідної вимоги.
 Однак повернення товару можливе за певних обставин:
- якщо надання послуги або доставка товару електронними засобами зв’язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору купівлі-продажу, споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця (виконавця) про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару.
- ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
- договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);
- споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;
- договір стосується доставки періодичних видань;
- договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.
 Якщо інше не передбачено договором, укладеним на відстані, продавець повинен поставити споживачеві товар протягом прийнятного строку, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
 У разі неможливості виконання договору через відсутність замовленого товару продавець повинен негайно повідомити про це споживача, але не пізніше тридцяти днів з моменту одержання згоди споживача на укладення договору.
 Продавець може використовувати стандартну умову у договорі про можливість заміни товару в разі його відсутності іншим товаром. Така умова вважатиметься справедливою, якщо:
- інший товар відповідає меті використання замовленого товару;
- має таку ж або кращу якість;
- його ціна не перевищує ціни замовленого товару.
 Важливо знати, що в разі розірвання договору, укладеного поза торговельними або офісними приміщеннями, споживач повинен повідомити продавця (виконавця) про місце, де продукція може бути повернена.
 Договором може передбачатися, що продукція або результати робіт (послуг), що були надіслані поштою, повинні у разі розірвання договору також бути повернені поштою.
 Будь-які витрати, пов'язані з поверненням продукції, покладаються на продавця (виконавця). Продавець (виконавець) повинен відшкодувати витрати споживача у зв'язку з поверненням продукції.
У разі розірвання договору, укладеного поза торговельними або офісними приміщеннями, обов'язок споживача зберігати у себе продукцію припиняється по закінченні шістдесяти днів після її одержання. Якщо продавець (виконавець) не вживає заходів для повернення її собі протягом зазначеного періоду, така продукція переходить у власність споживача без виникнення зобов'язання з оплати її вартості.
Якщо всупереч вимогам ст.12 ЗУ Про захист прав споживачів протягом установлених строків продавець (виконавець) не здійснює повернення сплаченої суми грошей за продукцію у разі розірвання договору, споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості продукції за кожний день затримки повернення грошей.